Sailorsheavenmusic

Listen Pure Music.

The lonely journey called life - Lars Eriksson

*孤独比寂寞快乐很多......

The lonely journey called life

I take my bag
我收好行装
I go away
远走他方
Away from pain, away from being still
远离伤痛,远离固执
I'm gonna get happy without a pill
没有药物的麻痹我依然会快乐
I'm gonna leave my life behind and change
我会告别以往 洗心革面


I sit on a bus alone
我独自坐在巴士上
Next to me is a man I don't know
身旁是我不认识的男人
I look at the landscape we're driving through
我看着一路走过消逝眼底的风景
I look at the world, forever new
我观遍世间,宛若新生
As we move on, on this bumpy road we call life
我们就是这样在名为生活的崎岖道路上前进


I book a room in Spain
在西班牙我预订了一个房间
I meet a girl without a name
我遇见一个不知道名字的女孩
We walk all night up in the hills
我们彻夜攀爬山岩
We talk about God and forbidden chills
我们谈论上帝和被禁的欢愉
And when the morning comes we are still awake
当清晨到来我们依然无眠


It is a lonely trip
这是一场孤独的旅行
Sharing is gold for the soul
分享是灵魂的财富
I move from place to place and learn
我在东奔西走中终于懂得
About the fires and the passions that always burn
在我们心中 我们的生命里
Inside of us, inside of human life
欲望与感情的火焰生生不息


I will soon be a man
我很快就将长大成人
I do the best I can
我将竭尽所能
People hurt each other and fool themselves
人们总是互相伤害聪明反被聪明误
Create non-existing problems and their own hells
制造一些本来不存在麻烦最后陷入地狱万劫不复
I just look upon this world and I feel alone
我凝望这个世界孤单满斥心间


I long for my real home
我渴望自己真正的归宿
I will reach there in time
我终会抵达那儿
It's not a place, of course, where I can go
可那却是海市蜃楼
But I have a restless soul without a goal
而我的灵魂迷茫且不安
And so I move, move on with my things
所以我背负行囊 漫无目的的前行


Sometimes I feel so alone
有时我觉得自己很孤独
Sometimes my heart is made of stone
有时又觉得自己的心坚如磐石
And I wish I was someone else
我希望我不再是我
In another life, in another place
而是过着另一种生活,在另一个地方停留
But I'm here, I'm now, I am me
但我就在这里,就活在现在,我就是我


A change is gonna come
改变会
Inside of everyone
发生在每个人的内心
The world is getting better for every day
世界每一天都将更加美好
Don't let yourself be fooled about the clouds of gray
勿让愁云蒙蔽了自己
There is a better life tomorrow and not the same old way
明天不会一成不变 未来会愈来愈好

评论 ( 1 )
热度 ( 34 )

© Sailorsheavenmusic | Powered by LOFTER