Sailorsheavenmusic

Listen Pure Music.

Everglow-Coldplay -

Everglow

Oh they say people come, say people go
人言聚有时 散有期
This particular diamond was extra special
而回忆却会永恒闪耀在漫漫星辰里
And though you might be gone
我知道你已离我而去
And the world may not know
尽管这世界依旧正常转动正常运行
Still I see you, celestial
而我仿佛还能每天看到你 如银汉星河那般的美丽
Like a lion you ran
动如温婉脱兔 奔如雌狮引我侧目
A Goddess you rolled
任何人笔下的女神都难将你临摹
Like an eagle you circled
如长空之鹰将天际划破
In perfect purple
完美一词仿佛只为你而说
So how come things move on?
但为何美好总是难留
How come cars don’t slow?
为何时光不能慢一些走
When it feels like the end of my world?
你的离开仿佛将我的整个世界都带走
When I should but I can’t let you go?
我深知我该放手 但又怎能舍得怎能忘记你的温暖笑容
But when I’m cold, cold
当你走后的世界天寒地冻
Oh when I’m cold, cold
当我始终被困在这无尽的孤冷之中
There’s a light that you give me
脑海中你的笑容总能点亮我头顶绝望的星空
When I’m in shadows
当我失落 坠入迷茫之中
There’s a feeling you give me, an everglow
照亮前路的 依然是你给过的 永生不灭的感动
Like brothers in blood
想像我们如手足常伴彼此左右
Sisters who ride
想像我们如少女般徜徉在彼此怀中其中
And we swore on that night
回想那晚耳语誓言依然清晰如昨
We'd be friends 'til we died
说着到死都要陪伴在彼此左右
But the changing of winds
风向随季节变换
And the way waters flow
江河湖海也从未停止流动
Life as short as the falling of snow
生命有时也脆弱得如冰雪般刹那间消融
And now I'm gonna miss you, I know
但思念不眠 我知道我会一直对你想念
But when I'm cold, cold
但当你走后 我的世界天寒地冻
In water rolled, salt
回忆的海偶尔会卷来咸咸海风
I know that you’re with me
而我知道你其实就在我身边 从未走远
And the way you will show
因为有你才那般美好的世界 也从未改变
And you’re with me wherever I go
无论我随人海飘流至何处 你都会在我身边
And you give me this feeling this everglow
你给过的一切 也会和你一起 在我脑海永存不灭
Oh, what I wouldn’t give for just a moment to hold
无论世事如何变迁 我都不会遗忘不会对现实妥协
Yeah, I live for this feeling this everglow
它们会陪伴着我度过余下的岁月 永生不灭在我心间
So if you love someone, you should let them know
而若你遇到你深爱的他 就大胆告诉他吧
Oh, the light that you left me will everglow
放心吧 你留下的一切会在时间长河里闪耀 在我脑海永存啊

评论
热度 ( 1 )

© Sailorsheavenmusic | Powered by LOFTER